Jak zhubnout?

Téma často probírané médii je stálé a stálé bude pořád - jak zhubnout? Každý chce hned, hodně a pokud možno bez omezení svého dosavadního života. Jenže takto to zatím úplně nejde.

Která žena by nechtěla být zdravá, krásná a mladá? Věk v občance si sice nezměníme, ale svým vzhledem můžeme kohokoli oklamat. Když budeme vypadat dobře, budeme se cítit i samy pro sebe dobře, pak budeme i zdravé, i krásné i mladé. V tomto případě dost závisí na osobní váze. Kdo nevěří, pochopí ihned.

Zdraví a nadváha

Nadváha a mnohem více obezita nejen že obrovsky zatěžují klouby, trpí i vaše cévy, srdce, a vůbec veškeré orgány, neboť vše souvisí se vším. Navíc, pokud se ve svém těle skutečně necítíte dobře, kvůli** nadbytečným kilogramům**, možná nemáte fyziologické změny na těle, ale časem budete mít. O zdraví přišla vaše psychika a ta je pro kompletní zdraví jedince více než důležitá.

Věk a přibírání na váze

Kila dělají i roky. Jistě ve svém okolí najdete alespoň jeden ukázkový příklad. Například vaše spolužačka ze základní školy. Byla štíhlá, poté co se vdala a měla děti, znatelně přibrala a teď vypadá minimálně o patnáct let starší, než skutečně je. Nepsané pravidlo hovoří, že co kilogram navíc, to rok navíc.

Jak zaručeně zhubnout a být fit

Důvody jsou nám jasné, a teď hurá do naší nové, skvělé a vytoužené postavy! Jak na to? Jak co nejdříve zhubnou trvale a s dobrým pocitem? A samozřejmě co nejrychleji?

Takže v první řadě,** žádná zbrklost**. Chce to v klidu ujasnit své dosavadní postoje a určit si cíle. Jakmile nemáte cíl, nemáte motivaci a nedaří se vám. Většina lidí, kterým se nedaří po několika marných pokusech zhubnout, dělají pořád tu stejnou chybu – ze začátku se vrhnou na hubnutí jako dostihoví koni, jenže k cíli nedoběhnou – nejsou jako tito koni trénovaní a holt to zvládnout ani nemohou. Chce to řádný program, denní rozvrh a zakomponovat změny ve svém životě tak, abychom je začali brzy brát jako běžné činnosti.

Jak sestavit program na hubnutí?

I když to zní možná prapodivně, na začátek** hubnoucího** procesu neděláme nic. První krok totiž bude si v klidu sednout, vzít papír a tužku a udělat tlustou silnou čáru za dosavadním životem s kily navíc a odteď se jich už je zbavovat.

Zapisování příjmu a výdeje kalorií

Poté je nutno si pořídit nejlépe sešit, pro modernější způsob pak využít počítač a denně si zapisovat vše, co zkonzumujeme. Nevynecháváme nápoje, cigarety ani žvýkačky a větrové bonbony. Sepište vše podle toho, kdy jste co snědli na snídani, svačinu, oběd a večeři. Takto postupujte celý týden, každému dni by měla patřit jedna strana, na té protější pak vaše aktivity. Například – hodina plavání, běh, nebo třeba fyzická práce na vaší zahrádce. Vždy uveďte čas a námahu – lehká, střední, těžká. Nepřilepšujte si, pamatujte, že toto děláte sami pro sebe a tudíž lžete jen a jen sami sobě. Na konci týdne si opět v klidu sedněte, pokud máte zápisky v počítači, vytiskněte, třeba si uvařte kávu a na výsledky se řádně podívejte, pročtěte. Také vás zaskočilo, kolik jste schopni toho spořádat? Ale to není ještě vše. Dle kalorických tabulek, které najdete hravě na internetu, si spočtěte, kolik jste měli příjem a kolik výdej. Měli byste přijít k závěru, že váš příjem kalorií je větší než výdej. A proto bude chtít upravit program tak, aby se síly obrátily, ale vy se cítili dobře. Jinak to bude k ničemu.

Proč zhubnout?

Jakmile jste se seznámili se svým příjmem kalorií, zapište si buďto do sešitu – vhodná je první strana, nebo klidně tam, kde jste skončili, anebo na zcela jiný papír, záleží na vás, vaše cíle. To znamená, kolik chci zhubnout, proč chci zhubnout a co jsem pro to ochotná udělat a čeho se třeba vzdát. Například mám 80 kg, chci mít 60 kg, důvodem je mé zdraví, chci se cítit dobře a dobře vypadat sama pro sebe (je fajn to dělat pro muže, jenže když se s vámi rozejde, podvědomě ho chcete potrestat, a proto přiberete ještě víc, než jste původně měla) a jsem ochotna se vzdát své oblíbené čokolády a sladkostí. Malým trikem je i nákup o několik čísel menších džínsů, do kterých se budete nutit hubnout. Lépe uvidíte rozdíly v** hubnutí**, každý viditelný úbytek vám zvýší sebevědomí a bude nutit hubnoucí program ještě více zpestřit, například dalším fyzickým výkonem.

Upravený jídelníček

Určitě upravte jídelníček. Zahrňte do něj mnoho čerstvé zeleniny, zbavte se spousty tuků a cukrů. Nejlepší je zcela se vzdát cukrovinek a čokolád. Pokud je to však pro vás nepřípustné, stanovte si, že  si dáte například pouze dva čtverečky čokolády k odpolední kávě. Zcela se zbavte uzenin a klasické pečivo vyměňte za celozrnné. Ale vy to všechno znáte, takže víte, co máte dělat. Důležité jsou také tekutiny. Nutno je vypít denně dva lity tekutin, káva se však odečítá, neboť dehydratuje. Passé jsou pro vás slazené limonády a sirupy. Důležité je také omezit příjem stravy. Pokud jste zvyklí na snídani zkonzumovat dva rohlíky s máslem, dejte si jen jeden a to s nízkotučným přírodním sýrem. Pokud pociťujete hlad, vypijte hrnek polotučného mléka. Nezapomínejte na malou svačinu. Stačí třeba jen půlka jablka. Tímto procesem se vám stáhne žaludek, takže si časem zvyknete a bude pro vás normální jíst méně.

Pravidelný pohyb

Bez něj to nepůjde. Avšak začněte střídmě. Žádné přemáhání. Místo výtahu využijte schodiště, choďte na procházky, vhodné je se psem, ten vás bude k pohybu nutit více. Vyberte si sport, který máte rádi a stanovte si čas a den, kdy jej budete vykonávat.

Kdy začít s hubnutím?

Hned! Pokud o hubnutí uvažujete, začněte hned. Pokud si tento článek čtete v práci, samozřejmě o pauze, klidně si ji ještě protáhněte a napište si hlavní motivy hubnutí a udělejte tlustou čáru. Pamatujte na to, že čím dříve začnete, tím dříve budete mít postavu, kterou si přejete.

Faktory ovlivňující hubnoucí proces

Faktor, který by snad omezil vaše hubnutí, je jen jeden – výmluvy. A to jen a jen vaše – že vám váš zdravotní stav nedovolí se hýbat, sportovat? Nesmysl, i vy, pokud máte pohyblivé nohy, musíte několik kroků za den udělat. Choďte na procházky, pokud vás to samotného nebaví, pořiďte si psa. Cvičte jógu, protahujte se a časem na výkonu přidávejte.

Další oblíbenou výmluvou je stížnost na nedostatek času. Pokud tedy nemáte čas, jak je možné, že se, s prominutím a s veškerou úctou k vám,** přejídáte**? Když jde jedno, jde i druhé. Nechtějí se po vás sportovní dny, ale třeba hodinka denně.

A třetí nejčastější výmluvou je nedostatek peněz. Že posilovny a fitcentra jsou drahá? Dobře, začněte v domácích podmínkách a omezte příjem kalorií. Uvidíte, že za ušetřené peníze za jídlo si pak nějakou tu hodinku na** moderních hubnoucích přístrojích** budete schopni dopřát.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id11838 (cesky-magazin.cz#55)


Přidat komentář