Cvičení pilates - Praha

Hledáte ideální cvičení pro své tělo? Chcete něco udělat pro jeho zpevnění i protažení? Pak je tréning podle Pilatese jistě to pravé. Vyzkoušet ho můžete v některém studiu, kde se Pilates pravidelně cvičí.

Moderní doba a cvičení

Dnešní uspěchaná doba cvičení zase až tak moc nepřeje. Ne, že by se nikomu nechtělo cvičit, ale velmi často chybí čas a také motivace. V práci jsme od rána až do večera, večer místo odpočinku, rychle něco uvaříme, přepereme, uklidíme, napíšeme s dětmi úkoly a naprosto vyčerpáni odpadneme do postele. Následující den je to to samé. A tak jsme uhonění, svalová hmota ochabuje, trpí klouby i kosti, ztrácíme pružnost a naopak získáváme větší zásoby tuky. Opravdu nepříliš radostná vyhlídka. Často to takto pokračuje až pohled do zrcadla, bolest zad nebo naprostá únava řekne: tak a dost. V tom okamžiku začínáme hledat způsob jak napravit ochablé tělo, získat zpět pružnost, odbourat bolesti. Účinnou pomoc nabízí cviky podle Pilatese. Cvičit je můžete prakticky všude. Dokonce i doma, podle knihy. Ovšem pokud se opravdu do cvičení pustíte sami, pak nevidíte chyby, které děláte a cvičení není až tak účinné. To znamená, že výsledků dosahujete jen velmi pomalu. Pro správný účinek je dobré přihlásit se do některého kurzu.

Kdo byl Pilates?

Cvičení** Pilates** vytvořil Joseph Hubertus Pilates v Německu již více než před sto lety. Pan Pilates pojmenoval svojí cvičící metodu** kontrologie**, jelikož věřil, že pomocí mysli je možné kontrolovat svaly. Cílem této metody je zlepšit kontrolu nad svým tělem, posílit jej a zlepšit jeho ohebnost.

Příběh pana Pilatese

Pan** Joseph Pilates** byl v mládí velmi často nemocen. A protože lékaři nebyli schopni ho trvale vyléčit, rozhodl se, že si pomůže sám. Jako svou léčbu zvolil posilování. Cvičil, posiloval, jezdil na lyžích, studoval jógu a další východní směry cvičení. V době dospívání byl již velmi zdatným i znalým cvičencem. V dospělosti odcestoval do Ameriky, kde si otevřel soukromé cvičební studio a kde jeho klienti cvičili cviky pod jeho vedením. Právě z této doby pochází úspěšný cvičební program Pilates. Ne všechny cviky se z pohledu fyzioterapie ukázaly jako úspěšné. Velká většina jich však přetrvává dodnes. Pilatesovo cvičení doznalo určitých změn. Základ však stále zůstává stejný.

Jak účinkuje cvičení podle Pilatese?

Základem tohoto cvičení je** zapojení veškerých svalů těla**. Tím se tělo posiluje** komplexně.** A pokud vytrváte, dosáhnete plochého břicha, pevnějších svalů, zpevněného zadečku, pružné, ohebné a zároveň pevné páteře. Součástí Pilatesova cvičení je i naučení se správnému dýchání.

Co dokáže cvičení Pilates odstranit?

Správně prováděné cviky vedou k odstranění nesprávného držení těla, bolestí páteře, problémů s dýcháním, nadváhy či neobratnosti nebo špatné koordinace pohybů.

Komu cvičení Pilates pomáhá?

Vlastně každému, kdo opravdu chce** cvičit** a nezalekne se pozvolného působení. Samotné cvičení musí být prováděno velmi pečlivě a teprve až vše zvládnete, začnou se projevovat účinky.

Působení Pilatesových cviků

  • Velmi rychlé uvolňování a protažení těla.
  • Propojení těla a mysli, kdy se na cvičení plně soustředíte a tím uvolňujete nahromaděný stres.
  • Časem bude vaše tělo pružnější a také bude lépe vypadat.
  • Postupně se vám bude napřimovat páteř, uvolní se zatuhliny a blokády páteře.
  • Celkově se zlepší vaše koordinace pohybů.
  • Zpevní se také všechny břišní svaly.
  • Svaly budou postupně pružnější, klouby se začnou uvolňovat a budou pohyblivější a méně bolestivé.
  • Zmizí bolesti zad. Tím, že posílíte drobné svaly mezi jednotlivými obratli, tím ulehčíte ploténkám, které následně přestanou bolet.
  • Výborné účinky má Pilatesovo cvičení po různých úrazech, onemocněních i operacích.
  • Cvičí-li těhotné ženy, pak mají jednodušší porod.

Jak cvičit podle Pilatese?

Začínáme: Pokud se tedy rozhodnete zlepšit svou kondici a začnete cvičit, pak mějte na paměti, že cvičit musíte pomalu a vědomě. Každý cvik musíte brát vážně. Musíte se snažit celé cvičení prostě prožít. Zároveň se musíte snažit skutečně dodržet cvičební pravidla, která jsou pro výsledek cvičení velmi důležitá.

Pokračujeme: Asi po třech až pěti týdnech již začátečnický program umíte a tak můžete pokračovat dál. Nyní vás čeká klasické cvičení podle Pilatese. Toto cvičení vyžaduje naprosté soustředění. Každý týden je o něco rozšířeno. Po dalších pěti týdnech umíte program celý. Druhá část cvičení využívá i různých** pomůcek.**

Body Control Pilates

Jde o program pro začátečníky, který je plně připraví a naučí jednotlivé techniky tak, aby zvládli i náročnější cviky.

Osm základních pravidel Pilatese

  • Koncentrace
  • Dýchání
  • Držení těla
  • Koordinace
  • Zakotvení ve středu
  • Centrování
  • Plynulost pohybů
  • Výdrž

Co je ke cvičení Pilates zapotřebí?

Určitě podložka, na které budete cvičit. Ze začátku nebudete potřebovat žádné cvičební pomůcky. Cvičit budete s využitím vlastní hmotnosti těla. Pomůcky se využívají až v pokročilejších lekcích. Oblíbený je gymnastický míč, pružná guma a také kruh. Pokud budete cviky procvičovat i doma, pak můžete využít i ručník, pásky a další domácí předměty.

Základ cvičení Pilates

Tím je správný postoj těla. Ten vás bude provázet v průběhu všech cvičení.Jak tedy správně stát? Postavte se, přitiskněte k sobě paty a špičky mírně rozevřete od sebe. Tiskněte k sobě kotníky, vnitřní strany kolen a stiskněte spodní část zadečku. Vtáhněte pupík. Zasaďte lopatky a táhněte je směrem dolů, ruce jsou volně podél těla. Celou dobu dávejte pozor, abyste se neprohýbali v bedrech. Vytahujte se nahoru tak, abyste nepředsazovali bradu.

Správné dýchání Pilates

Účinnost cviků závisí i na správném dýchání. Jak tedy dýchat? V klidové fázi se vždy** nadechujete.** Je to vlastně příprava na další cvik. Nádech protahuje páteř do délky. Vydechujete při provádění cviku. Nadechujete se vždy nosem a vydechujete ústy. Při cvičení podle Pilatese se nesmí zadržovat dech.

Pilates krůček po krůčku

Cvičení Pilates je opravdu pro každého. Pomůže těm, jež celý den sedí u počítače, za volantem, těm, kteří si celý den nesednou. Prostě pan** Pilates** našel způsob, jak vyrovnat jednostranné zatížení a vrátit každého do života. A byla by škoda to nevyzkoušet. Zvláště, když tu jsou sobotní kurzy.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id11874 (cesky-magazin.cz#213)


Přidat komentář