Sportem k vysněné postavě

Kdo chce mít štíhlou postavu, musí se také hýbat. Z počátku stačí si občas někam vyjít, místo výtahu použít schody a určit si, že jeden den v týdnu budeme chodit plavat. Štíhlá a pevná postava bude na světě.

Mít perfektní postavu, to není jen omezení jídla, ale také důležitý pohyb. Krásné tělo je to, které je štíhlé, ale zároveň i svalnaté. Rozhodně tím však není myšleno být hned kulturista a předvádět své pravidelné záhyby v miniaturních plavečkách, nýbrž mít tělo pevné namísto stoprocentního rosolu.

Hubené a pevné tělo

Každý výživový poradce, pokud radí správně a vy toužíte po tom, nějaké to kilo shodit, vám řekne totéž. Bez pohybu to holt s krásnou postavou nepůjde, i když jisté dívky, mající od přírody silně vyhublou postavu, budou tvrdit něco jiného, ale pokud se na ně řádně podíváte, musíte si položit otázku, zda mají skutečně pěknou postavu, anebo jen vychrtlou? Kdo by chtěl mít chlapeckou postavu bez krásných ženských křivek? Zeptejte se prvního chlapa, kterého potkáte, co by volil raději.

Skvělý trik na dodržení sportu

Proto zapomeňte na válení se doma a zvedněte se. Ze začátku, než si zvyknete, to bude možná obtížnější, ale po čase budete pohyb vyžadovat častěji a častěji a bude pro vás běžnou součástí dne. Než k tomu ale dojde, budete se muset přinutit. Uděláte nejlépe, když si pořídíte zápisník a tam je jednotlivé aktivity zařadíte na přesné termíny. Například v pondělí 16 – 17 hod. Vacushape, v úterý 20 – 21 hod. Vacushape, ve středu od 17 – 18 hod. plavání, pátek 19 – 20 hod. stepper, sobota 15 – 16 hod. běh, neděle 10 – 11 hod. Vacushape.

Plán musí být na očích

Rozvrhněte si to tak, jak vám to vyhovuje, zejména podle pracovní doby. Prvně začněte skutečně pouze tím, co jste schopni zvládnout a dodržujte to. Pokud se vám zdá, že i tak vás to nedonutí plán splnit, zahoďte zápisník a udělejte si časový rozpis na A4 a připněte ho třeba na lednici. Co budete mít na očích splníte snáze. Navíc o tom bude vědět vaše domácnost, a i všímavá návštěva, tak vás budou dotazy nutit plán skutečně dodržet

Jaké sporty a cviky nejčastěji zabírají

Sporty a cviky:

Plavání

Perfektní sport snad pro každou příležitost. Nikdy se u něj nezpotíte a vždy se pak budete cítit příjemně odpočatí. Možná budete chtít i spát, ale to si můžete po hodinovém intenzivním plavání dovolit. Spálíte totiž 3000 kalorií. Tento sport je geniální i v tom, že zde zapojujete všechny hlavní svaly těla a tvarujete jak nohy, tak svaly břišní anebo hýžďové. Zajděte si na klasický plavecký bazén a tam plavte od jednoho břehu k druhému tak, jak povedou dráhy. Méně vhodné jsou pro tento případ aquaparky a letní koupaliště, kde vás to nutí se spíše relaxovat, zařádit a odpočinout na lehátku.

Vacushape

Novinka na trhu u nás se stala velkým hitem. Je to naprosto nová technologie vyvinutá tak, aby cíleně působila na problematická místa, dostala z nich co nejvíce pryč, ale vy, abyste se neudřela. O co jde? O běžící pás, který má ještě stěny. Vy si do něj vlezete, předtím však dostanete speciální „sukýnku“, a pak už je pochodujete. Musíte si hlídat tepovou frekvenci a ta nesmí přesáhnout data podle dané tabulky. Tím pádem neexistuje, že vám bude viset jazyk, ale po cvičení se budete naopak cítit příjemně naburcovaná k další aktivitě.

Rotoped, orbitrek, stepper

Není vůbec k zahození si pořídit domů nějaký ten cvičící přístroj. Zvláště pak, máte-li na něj dostatek místa. Pokud jej umístíte v obýváku před televizi, můžete pak v klidu sledovat svůj oblíbený pořad a přitom zpevňovat tělo. Rotoped je takové to jízdní kolo, dá se pořídit za takřka pár korun. Jistou nevýhodou může být to, že u toho sedíte a prakticky nejvíce zabírají svaly na nohou a břišní svalstvo.  O něco lepší je pak orbitrek. Nohy zde vykonávají podobný pohyb jako na rotopedu, ale pracují zde výrazně i hýžďové svaly a díky konstrukci a svaly na rukou. Nevýhoda je oproti třeba rotopedu v ceně, která je o něco vyšší, ale rozhodně se vyplatí. Pokud jste omezeni prostorem a financemi, bude se vám hodit stepper, jednoduchý cvičební přístroj, na kterém překračujete, jakoby jste šli do schodů. Ty lepší mají i různé stupně zatížení, pokaždé by měli mít displej a ukazovat čas, případně kalorie a jiné. Je malý a snadno jej přenesete z komory do pokoje. Pořizovací cena je v průměru 1500 Kč.

Běhání

Sport, který prakticky nic nestojí je běh. Do přírody můžete vyběhnout prakticky kdykoli, po celý rok, neměli byste však nikdy zapomenout na potřebné ošacení v daných ročních období. Pokud plánujete běhat skutečně pravidelně, a za jakýchkoli podmínek, pamatujte na kvalitní běžeckou obuv. A vždy je lepší vybírat si terény s tzv. měkkou zeminou. Pro vaše klouby je vhodnější běhat na trávníku, v lese, než na asfaltové silnici. Neopovrhněte ani dobrým oblečením. Pokud je chladno, určitě by neměla chybět pokrývka hlavy, rukavice, ale i šál, který je vhodné uvázat si kolem úst a nedýchat ten studený vzduch, ze kterého si můžete přivodit i zápal plic. Hodinou běhu po rovině spálíte asi 2500 KJ.

Posilování

Návštěva posilovny je jistě skvělá volba. Obvykle se vám věnuje zkušený odborník a tak vám doporučí vhodné cviky, které si vaše tělo žádá a dohlíží na jejich řádné provedení. V posilovně se zaměřujete na konkrétní svaly a jejich zpevňování. Důležitý je zde i strečink, neboli řádné protažení před provedením. V jiném případě byste snadno přecenily své síly a nadělaly si více škody, než užitku. Posilovna je hlavně na zpevnění svalů, takže je ideální pro ty, kteří sice poměrně štíhlou postavu mají nicméně, potřebují svůj rosol proměnit v pevné svalstvo.

Jízda na kole, na in-line bruslích

Skvělá zábava a perfektní sport pro jaro, léto nebo začátek podzimu. Ideální je se s někým domluvit a vyjíždět na pravidelné cesty. Je vhodné si také dát denní cíl, a k tomu vždy dospět. Pokud si teprve budete kolečkové brusle vybírat, pamatujte na to, že vám musí dokonale sednout. V prodejnách sportu se nebojte je zkusit a klidně se na nich i projeďte. Pokud se vám nebudou pozdávat, tak si je neberte. I na první zdání malé tlačení se po hodinové jízdě, při které spálíte asi 2000 KJ, projeví jako ukrutné bolesti a otoky nohou. Na kolo vyrazte po cyklostezkách a ideálně na celý den, jako cyklo výlet. Pokud pojedete ve čtveřici, jistě si užijete spousty zábavy, a poznáte nové kraje a přitom spálíte za hodinu jízdy 3000 KJ.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id11353 (cesky-magazin.cz#76)


Přidat komentář