Běhání a hubnutí na běžeckém pásu

Máte rádi běh? Anebo Vám pohyb nic moc neříká? Pokud se chcete zbavit nadbytečných tukových zásob, je nutné zařadit nějakou sportovní aerobní aktivitu – běhání je v tomto ohledu ideálním řešením.

Někdo běhá rád, pro jiného je běh hotové utrpení. Důvodem neoblíbenosti** běhání** může být špatná zkušenost třeba ještě ze školy. Nutili Vás ve škole v tělocviku běhat až do úplného vysílení? Anebo jste se v rámci vlastní hubnoucí iniciativy pokoušeli běhat tak intenzivně, až jste se k smrti unavili a zadýchali? Zůstala Vám na běhání jen špatná vzpomínka a nyní se běhu raději vyhýbáte? Je načase to změnit!

Běh jako radost

Pokud budete k běhání přistupovat správně, nebude pro Vás utrpením, ale radostí. Zakrátko si na pravidelné běhání zvyknete natolik, že když jednou vynecháte, bude Vám běh chybět. Aby jste si na pravidelné běhání zvykli a aby Vám zároveň pomáhalo při hubnutí, je důležité vědět jak na to.

Běhání a hubnutí

Když držíte nějakou módní dietu, jíte málo jídla a hladovíte, pak sice ztrácíte na hmotnosti, jenže přicházíte především o svaly. Pokud ale jíte racionálně, dodáváte svému tělu dostatečný přísun energie a živin, nebudete mít hlad a přesto budete štíhlejší. A to hlavní je, že narozdíl od hladovek při racionální stravě ztrácíte především tělesný tuk a ne svaly.

A pokud ke správné stravě připojíte ještě i** pravidelné běhání,** půjde Vám hubnutí raz dva. Pravidelný aerobní běh je totiž neskutečně účinným způsobem na hubnutí. A navíc budete i ve skvělé kondici a plní energie. A za to už to stojí, ne?

Běhat venku nebo uvnitř na běžeckém pásu?

Když se rozhodujete, kde budete běhat, máte na výběr buď běhání venku anebo běhání na běžeckém pásu ve fitness centru, případně běh na pásu, který si pořídíte domů. Oba způsoby, tedy běhání venku i běh na pásu, mají své pro a proti a oba způsoby je možné bez potíží kombinovat.

Běh venku je určitě příjemný, pokud můžete běhat v přírodě, na čerstvém vzduchu a na trávě nebo lesní cestě, která tlumí nárazy. Když ale bydlíte ve městě, kde je problém se znečištěným ovzduším, anebo nechcete běhat pro tvrdém chodníku či silnici, je běhání na pásu ideálním řešením – v budově budete chráněni před smogem a pružný pás je ke kloubům mnohem šetrnější než běh na tvrdém povrchu. Stejně tak pokud je venku zima nebo naopak velké horko a nebo třeba prší – ve všech těchto případech je běžecký pás výborným pomocníkem, protože na něm můžete běhat i ve chvíli, kdy to venku z nějakého důvodu nejde.

Jak správně dýchat při běhání?

Při běhání je dýchání na prvním místě. Správné dýchání má nezastupitelné místo při tomto druhu sportu a bez něj by nebylo možné běhat bez problémů.

Proč běhat ráno?

Běhání ráno nalačno skvěle nabudí metabolismus, takže tělo začne rychle spalovat tuky. Obsah cukru v játrech i v krevním oběhu je po ránu nízký, takže tělo ve snáze získat odněkud energii, kterou vydáváte běháním, začne spalovat tělesný tuk.

Jak často, jak dlouho a jak intenzivně běhat?

Aby Vám běhání pomáhalo zbavovat se tuku a aby se zlepšovala Vaše kondice, je nutné běhat pravidelně minimálně 3 x týdně. Ze začátku možná nevydržíte běžet dlouho, ale u mírně pokročilých by měl běh trvat minimálně 30 minut.

A jak poznáte, zda běžíte správnou rychlostí, která je nejefektivnější pro spalování tuků? K tomuto účelu existují speciální výpočty a také přístroje, které Vám radí, jakou rychlostí běžet, aby jste spalovali především tuk. Určitě Vám poradí trenér ve fitness centru. Anebo můžete použít jednoduchou metodu na určení správné rychlosti – běhejte tak rychle, abyste mohli při běhu mluvit a bez potíží u toho vystačili s dechem.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id11390 (cesky-magazin.cz#595)


Přidat komentář